The Quiet Things That No One Ever Knows - #14: Ska Vi Inte Skapa Vår Snart?

Sitter med kaffe i handen och väntar på att gå och spela lite badminton på skolan. Efter det, vid tretiden, bär det återigen av till tandläkaren för diverse lagningar. Det kan vara en rotfyllning som står på dagens meny.

Och det är fortfarande helt vitt ute. I söndags var det visserligen strålande solsken, men idag är det mulet och trist. Jag gillar vintern, missförstå mig inte, men nu börjar även jag längta till solsken, t-shirt utomhus, en fika på gräsmattan, folk med shorts och klänningar och fler färger i naturen.

I väntan på det gör jag en spellista.

The Quiet Things That No One Ever Knows - #14: Ska Vi Inte Skapa Vår Snart?

Temat är egentligen inte så sammanhängande. Jag satt och lyssnade på en del musik, och kände att jag ville ha vår. Så låtarna fick utgöra denna spellista.

  1. Local Natives - Wide Eyes
  2. Dungen - Panda
  3. Caroline Herring - The Dozens
  4. Eye Travel - Every Little Smile
  5. Marina And The Diamonds - I Am Not A Robot
  6. Laura Veirs - July Flame
  7. Midlake - Act of Man
  8. Pop Levi - Blue Honey
  9. JohnOssi - What's the Point
  10. Hot Chip - Brothers
  11. Belle And Sebastian - The State I Am In (BBC Radio Session)
  12. Dave Rawlings Machine - Ruby
  13. Alisson Krauss & Robert Plant - Polly Come Home
Så får det vara med det. Nu blir det att packa ihop träningskläderna.
Kram

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, herregud ge oss vår nu. Det var verkligen pricken över i'et hur du skrev att du vill ha fler färger i naturen.

2010-02-18 @ 15:18:29
URL: http://malinnaslundh.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0