Söndagskväll

Tänkte att jag för en gångs skull bara skulle skriva ett vanligt inlägg här. Helt utan något egentligt att säga, en playlist att visa upp eller en tillbakablick.

Därmed vet jag inte vad jag ska prata om. Vad säger man när man inte har något att säga? Och när man inte har någon som svarar på det man inte har att säga? Kanske något i stil med det jag svamlar om nu?

Sitter och lyssnar på Mojo-skivan för månaden, och just nu bjuds det på July - Dandelion Seeds. Det är tydligen psychalelic det bjuds på, jag tyckte jag såg Dungen lite längre ner i låtlistan. Skön skiva hittills, det här är ju inget jag vanligen lyssnar på. Vilket påminner mig att jag fortfarande inte tagit mig an Afrika-temat de hade en månad. Skivan ligger vid stereon, men jag har liksom inte vågat. Afrikansk musik skrämmer mig kanske lite, tror jag.

Hur som.
Nu blir det Wallander-film, direkt efter Rebel Without A Cause, varpå jag lär sätta mig här och fortsätta musiklyssnandet.

Jag är usel på kallprat, märker jag. Jag beundrar folk som faktiskt kan summera en dag, eller en känsla, i korta och substansfyllda ordalag. Malin (Näslund, för att vara tydlig) och Sandra är bra på korta, softa inlägg. Jag måste skriva långt för att jag ska tro att jag åstadkommit något. Dumt och synd. Jag kanske uppdaterar med ett kortare inlägg efter filmen.

Så får det bli. Tills dess.

Pop Levi - Blue Honey

Kommentarer
Postat av: Malin

Det behöver inte vara kallprat, för det är JAG usel på. Jag gör nog som du skrev..svamlar tankar. Men tack iaf :)

2010-02-08 @ 08:12:59
URL: http://malinnaslundh.blogspot.com/
Postat av: Malin

Vad tyckte du om the Road förresten? jag gillade den. kan skriva massvis om den, men stannar där.

2010-02-08 @ 21:01:33
Postat av: sandra

oh. en tack så muckä. :)

btw. jag tycker du skriver alldeles som du ska. som du gör. det är DU.



och ja, en film kan man jus e på hur många olika sätt som helst. jag tror jag skulle se den annorlunda om jag hade mer "positiv"eriod i mitt liv. som för två år sen kanske. då hade jag ju bara gråtit över hur fina vissa saker är. nu gråter jag för motsatsen.



2010-02-09 @ 00:44:48
URL: http://sandromeda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0