I Brist På Håkan: Reloaded

De där jobbansökningarna jag skrev om i förra inlägget? Idag ringde en karl från GameStop (en av ansökningarna jag skickade in), och ville att jag kommer på intervju/träff/date imorgon. Hoppas även han inser vilken briljant person jag säkert är. Nyöppnad spelbutik vore ju klockrent att jobba i. Jag kostar på mig ett utropstecken till och med.

!

Dessutom bjöds det på film igår, med Karro. Thirst, av Park Chan-wook (som har gjort några av mina absoluta favoritfilmer i övrigt), visade sig inte vara alls så bra som jag hoppats. Dels kanske inte sällskapet var det rätta. Jag vet ju egentligen att Karro inte gillar denna typ av asiatiskt meningslöst våld (de har en tendens att vara ganska kalla och med en mycket under-ytan stämning). Men det var inte bara det. Jag tror rent av att jag själv börjat känna att denna typ, om det inte görs av Takeshi Kitano (medvetet kastar jag om den enes namn men inte den andres. Sug på den ni) eller Quentin Tarantino, inte riktigt fångar mig längre. Den var snygg, välspelad, hade en del intressanta inslag...men den sade liksom inget. Och var heller inte nog filmtekniskt intressant för att väga upp avsaknaden av "det där". Så kan det vara.

Nu blir det sömn efter en kväll med chips och Heavy Rain. Imorgon blir det förhoppningsvis umgänge med vänner och en frisk kropp. Möjligen kopiösa mängder kaffe också, om allt vill sig väl.

Kram och godnatt

Kommentarer
Postat av: sandra

åh. jag saknar dig med.

2010-03-10 @ 20:03:51
URL: http://sandromeda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0